scoutbuss_1280_853px

Presentation rundresa

I samband med Moot25 kommer vi att erbjudan en rundresa som startar i Malmö den 14 juli med stop på ett antal platser där vi i huvudsak bor på scoutcamps.

Vi tar er mo(o)t framtiden och ser fram mo(o)t mootet!
Start: Malmö 2025-07-14. Samling kl. 12.
Slut:  Malmö 2025-08-05 (eftermiddagen)
Rundresan: Vi kommer att åka buss genom Frankrike, Spanien och Portugal. Vi kommer att stanna och ibland sova i tält på scoutcenter, ibland på hostel och uppleva både stad och natur, slätter och berg och förhoppningsvis en och annan tapas. Några nätter kommer sova på bussen medan den tar oss vidare till nästa del av vårt äventyr.
De platser vi har planerat att göra stopp på är:
Jamville (Paris) här bor vi på scoutcamp och fokus ligger på att uppleva kultur och storstad.
Becour, naturnära aktiviteter då vi bor på ett scoutcamp i bergen.
Bilbao, Baskiska kulturupplevelser, strand och hav. Boende på hostel.
Lisabon, lär känna Portugals huvudstad och ladda inför själva Mootet. På detta citycampingområde träffar du även de som rest på egen hand.
Pris: Max 30.500 kr.
I priset ingår: Rundresa med buss, övernattningar, aktiviteter samt måltider (helpension), lägeravgiften för Moot2025.
Se villkor gällande betalningstider, avbokning, antagning med mera.

Viktigt att även läsa den övergripande informationen som finns på sidan ”Om Moot25”